Sunday, June 12, 2011

Oh, Si Dia Tidak Serius!

Assalamualaikum w.b.t








Okay, dalam menjalinkan perhubungan, keseriusan masing-masing itu pentigkan? Ini bagi memastikan masing-masing mempunyai  hasrat untuk membawa hubungan tersebut to the next level. Macam dalam entri sebelum neh, kita tahu yg perempuan mudah meragui komitmen Sang Jejaka dalam sesuatu perhubungan tuh. Jadi, untuk detect sama ada Si Dia tidak serius dalam perhubungan korang, jom kita semak segala penerangan di bawah.


1. Rahsia Demi Rahsia


Every single thing that happens to him is a secret? Dia tak bercerita masalah yg dihadapinya mahupun luahan hati dia yg mahu dikongsi. Seems like dia belum percaya dan yakin sepenuhnya dengan korang.  Korang pulak janganlah terlalu mendesak supaya dia cerita semua yg korang nak dengar. Bila tiba masanya nanti, pasti dia akan ceritakan apabila dia mula merasakan korang adalah teman curahan hatinya yg sesuai.


2. Tidak Pernah Mengkritik


Wait, wait, wait. Jgn bangga dulu kalau dia tak kritik korang. Tuh bukan bermakna korang perfect di mata dia, tapi sebab dia tak pedulikan korang. Kalau lelaki yg serius dgn korang, dia tak akan teragak-agak untuk mengkritik ataupun memberi teguran. Lagi-lagi pulak bila korang ada buat silap, confirm dia akan tegur. Kalau dia tak serius, dia akan buat tak tahu je.


3. Lama Tunggu


Pernah tak alami situation di mana korang call si dia atau text, dia lambat-lambat nak angkat or reply text korang? Berhentilah mengharap, dia tak serius pun dengan korang. Walau sibuk macam mana pun, tapi kalau org tersyg yg call atau sms, mesti dia akan telefon balik or carik masa untuk reply text org tuh. Tapi kalau dah takde response, hmmm.


4. Pujiannya Melangit


Setiap hari ada je pujian yg dia nak lemparkan kat korang. Walaupun korang tahu korang tak secantik mana pun hari tuh, maksudnya biasa-biasa ajelah kan, tapi dia tetap puji penampilan korang. Oops, dengar pulak dia panggil korang yang or baby. Ohh jangan nak terkejut sgtlah or rasa special gila, sebab dia buat benda yg sama jugak pada perempuan lain syg! 




So, nampak tanda-tanda neh semua pada jejaka yg menjadi dambaan hati korang? Its time for you to move on. Dia tak suka korang pun. Jauh sekali untuk sayang korang. Tapi jgn salahkan dia 100% sebab tak ada perasaan pada korang. Mungkin ada sebab-sebabnya dan sebab musabab ituh datang dari diri korang sendiri. Nak tahu apa sebab-sebab hadirnya keadaan ini? Till the next entri. Pastikan korang tak tersenarai dalam penyebab itu okay!


: Shared by Fara :





No comments: