Thursday, May 12, 2011

Ya, Dia Benar Serius Dengan Kamu!

Assalamualaikum w.b.t




Nak carik pasagan hidup yg serius neh bukan senang kan? Nak kena bagi full komitmen dalam perhubungan tuh. Tapi komitmen daripada sang jejaka sering diragui wanita apabila terjalinnya penyatuan dua hati neh. Adakah dorang benar2 serius dalam memberi dan menerima? Jom semak!

1. Hafal Sangat

Semua benda pasal korang dia ingat. Daripada mula menginjakkan diri dia dalam perhubungan serius korang, semuanya dah melekat dalam kepala dia. Daripada tarikh-tarikh penting sampailah restoran kegemaran korang, semuanya tip top lah! Prihatin adalah perkataan yg sesuai untuk dia. Thus, korang dah dapat detect yg si dia mmg serius :)

2. Orang Pertama

Bila mana korang sedang dilanda masalah, dia sentiasa ada untuk selamatkan korang. Sentiasa ada untuk sama-sama lalui apa yg korang rasa. Tak kiralah siang hari atau lewat malam, dia sentiasa ada untuk membantu. Yes, of course dia akan buat macam tuh kan, sebab korang adalah orang yg istimewa dalam hidup dia.

3. Teringat-ingat

Setiap kali berjauhan, mesti dia terkenang-kenangkan korang. Asyik teringat-ingat. Senang cakap mmg muka and nama korang tengah berlegar-legar ajelah dalam kotak fikiran dia kan. Bak kata org, biar jauh di mata, tapi dekat di hati. Even dia outstation sekalipun, dia akan betanya khabar korang setiap hari, and for sure dia akan bawak balik something untuk korang sebagai buah hati pengarang jantung.

4. Pengkritik Tetap

Dia cermin korang? Setiap benda yg korang buat mesti dia nak kritik. Ingat, kritikan tak semestinya yg negatif, tapi ada jugak yg positif untuk memajukan diri korang. Kritikan yg membina, yg mampu buat korang berubah ke arah lebih baik. Kalau dalam facebook, dia rajin nak komen status and gambar-gambar korang, it shows yg dia mmg rajin jenguk page korang right? (:

5. Curahkan Hati Itu Ini

Kalau soal kerja dia selalu mengeluh macam-macam, ituh dah biasa. Tapi, kalau dia dah mula luahkan apa jugak hal berkaitan keluarga dan hal peribadinya, itu dah membawa hubungan korang ke next level. Dia percayakan korang sehingga boleh luah soal peribadi dan keluarga dia. Ingat, lelaki bukanlah org yg suka buka masalah sendiri, so berpeganglah pada kepercayaan dorang. 

6. Rencana Matang

Hahh, neh maknanya dia mmg betul serius. Bila dia dah mula merancang masa depan korang dengan dia, itu tandanya korang dah tersenarai dalam dalam urusan Mesti Buat atau Mesti Ada dia.


Ini antara tanda-tanda Si dia mmg memandang serius hubungan korang. Tapi macam mana pulak kalau dia tak serius? Macam mana nak kenal pasti? Haaaa, itu kita akan find out sama-sama esok :D

: Shared by Fara :

No comments: